ضبط سریال پایتخت ۷ آغاز شد + عکس حکایت پدر و دختر و دو خواستگار پس از آن زمستان سخت | درباره کامران شیردل، کارگردان و مستندساز ایرانی که امروز ۸۵ ساله شد پوستر نمایش «سینگل» منتشر شد آزمونی جدید برای خانواده تئاتر مشهد رونمایی از پوستر اولین جشنواره فیلم کوتاه کیارستمی آخرین وضعیت سلامتی مجید قناد از زبان دخترش جزئیات دومین مناظره انتخاباتی صداوسیما اعلام شد حمید هیراد: خستم از این مریضی کوفتی انتشار نسخه ویژه نابینایان «شبکه» با صدای نوید پورفرج «ادی مورفی» برای چهارمین بار پلیس بورلی هیلز شد خدمت‌رسانی شبانه‌روزی چایخانه‌های حرم رضوی در دهه ولایت فصل ششم ایرانگرد برای نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود انتشار جلد نوزدهم «دائره‌المعارف قرآن کریم» کل اگر طبیب بودی... بی نهایت ساده؛ به غایت پیچیده | نظر ناشران مشهدی درباره فرایند قیمت گذاری کتاب فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۳۱ خرداد و یکم تیر ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ شهاب اسفندیاری کارشناس فرهنگی میزگرد فرهنگی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی محمد فاضلی، مشاور فرهنگی پزشکیان در میزگرد فرهنگی کیست؟
سرخط خبرها

دومین رویداد هم‌آفرینی «دعوت» برگزار شد | خدمت در انقلاب اسلامی امانت الهی است + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۳۴۹۴
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
دومین رویداد هم‌آفرینی «دعوت» برگزار شد | خدمت در انقلاب اسلامی امانت الهی است + فیلم
دومین رویداد هم آفرینی «دعوت» با محوریت تولید محتوا با شاخصه‌های خدمت در دولت شهید آیت الله دکتر رئیسی در مشهد برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، دومین رویداد هم‌آفرینی «دعوت» با رویکرد شاخصه‌های خدمت در دولت شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳، با حضور اساتید، فعالان و نخبگان فضای مجازی و برخی مسئولان استانی در کارخانه خلاقیت و نوآوری مشهد برگزار شد.

خدمت در انقلاب اسلامی امانت الهی است

مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد در این رویداد ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) گفت: ابتکار عمل حاضران و حضور فعالان شرکت‌کننده در این رویداد باعث می‌شود بتوانیم اتفاق خوبی را در شهر امام رضا(ع) رقم بزنیم و حال مردم را با نشان‌دادن شاخصه‌های خدمت خوب کنیم.

حجت‌الاسلام سیدجواد هاشمی با اشاره به آیه «ان الله یامر بالعدل و الاحسان» بیان کرد: خداوند به عدل و احسان فرمان داده است. من و شما ماموریم امانت را به اهلش بسپاریم و امروز باید امانت سنگین انتخابات را بر دوش اهلش بگذاریم. در انقلاب اسلامی مسئولیت‌ها امانتی الهی است؛ امانتی که باید بر دوش انسان سنگینی کند و صاحبان مناصب مختلف این را باید بدانند.

وی افزود: ایام خدمت قرار است نقطه عطفی در نظام اسلامی باشند تا دستورات اسلام و انقلاب عملیاتی شود. امانت بازخواست می‌شود و برای کسی که قرار است این امانت را بپذیرد و از آن به‌درستی صیانت کند، شاخصه‌هایی وجود دارد که امامین انقلاب از بدو تشکیل انقلاب اسلامی بار‌ها برای مسئولان و انتخابات مختلف از جمله ریاست‌جمهوری نکات نابی فرمودند که همیشگی است و هنوز هم ادامه دارد؛ لذا درخواست ما از شرکت‌کنندگان رویداد دعوت۲ این است که بر اساس همین شاخصه‌ها، مردم را به انتخاب نماینده اصلح دعوت کنید.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: شهید رئیسی این شاخصه‌های امامین را داشت که باعث شد مردم درک صحیح و انتخاب اصلحی داشته باشند و امیدوارم در انتخابات آینده نیز انتخابی اصلح صورت گیرد و منتج به حال خوب مردم شود.

مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد ابراز کرد: باید بدانیم در گام دوم انقلاب، چه نقشی قرار است ایفا کنیم. نظام اسلامی با رهبری آیت الله خامنه‌ای تثبیت شده است و کسی باید انتخاب شود که بتواند رهنمود‌های ولی امر زمان را به‌درستی عملیاتی کند؛ لذا این انتخابات یک تکلیف شرعی است؛ چراکه حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و خون‌های زیادی از شهدا برای حفظ این نظام و انقلاب ریخته شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی به برخی ویژگی‌های شهید رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: باید ببینیم فردی که کاندیدا شده‌ در مسئولیتی که تابه‌حال داشته‌، در راستای خدمت به اسلام و نظام بوده‌ است یا خیر؟ آیا چشمش به شرق و غرب بوده یا معتقد به توان و استعداد داخلی است و به جوانان و ظرفیت‌های داخلی ایران اسلامی باور دارد؟ اتکایش به پروردگار عزوجل و حضور موثر مردم ایران بوده است؟ دلسوز بوده است؟ هر کاری که می‌خواهد انجام دهد آن را با تفکر و اندیشه بررسی کرده که ببیند این تصمیم برای مردم راهگشاست یا خیر؟ مردمی بوده و حرکتش برای رفع مسائل و مشکلات مردم بوده است؟ آیا مردم به‌راحتی به او دسترسی داشته‌اند؟

وی با تاکید بر این مطلب که شهید رئیسی با کارنامه‌اش، چهره جدیدی از خدمت را نشان داد تصریح کرد: امروزه در سرزمینی داریم بازی می‌کنیم که در اختیار ما نیست، اما می‌توان در همین زمین طوری بازی کرد که به‌نفع خودمان از آن استفاده کنیم. زمین فضای مجازی بیش از هر چیز مهم است و رهبر انقلاب بیش از دو دهه است که بر اهمیت این فضا تاکید دارند؛ لذا باید به تشکیل گردان سایبری در راستای اهداف نظام اسلامی در این زمین بازی بپردازیم و برای نشان‌دادن مفاهیم ناب و آرمان‌های اسلام به مردم تلاش کنیم.

تکرار بیان این خدمات در رسانه را باید جدی بگیریم

مدیر فضای مجازی بسیج خراسان‌رضوی نیز در بخش دیگری از این رویداد گفت: در روز‌هایی قرار داریم که تب‌وتاب انتخابات وجود دارد و باید از این فرصت برای تبیین الگو‌های انتخاب درست استفاده کنیم.

عبدالله امینی‌فر با تاکید بر ویژگی‌های خدمت در دولت شهید رئیسی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت رئیسی کلماتی استفاده کردند که قابل‌تامل است. ایشان در دیدار با خانواده شهید فرمودند ما کسی را از دست دادیم که در تمامی زمینه‌ها جبران‌ناپذیر است.

وی به توضیح بوم تولیدمحتوای رویداد پرداخت و اظهار کرد: خداوند در وجود شهید رئیسی ظرفیتی را ایجاد کرد که قابل قیاس با افراد دیگر نیست.

در هر زمینه‌ای که مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم دولت شهید رئیسی به آن ورود کرده از جمله سفر‌های خارجی و داخلی و خدماتی که در این حوزه داشت و این حجم از امنیتی که ما در مرزها امروز داریم قابل اهمیت است که باید به آن‌ها بپردازیم و می‌توان درباره هر کدام از این خدمات، به تولیدمحتوا پرداخت.

امینی‌فر ادامه داد: خصوصیت ایشان این بود که وقتی محرومیت را می‌دید در عین اینکه برای آن مسئله دعا می‌کرد، خودش نیز از نزدیک به مکان مورد نظر می‌رفت و بازدید می‌کرد و در نهایت اقدام مناسبی انجام می‌داد.

امینی‌فر به برگزاری دومین دوره دعوت با هدف رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: تکرار یکی از شگرد‌های رسانه‌ای است و این مسئله مهمی است که ما باید همیشه بر آن تاکید کنیم. رسانه‌های دشمن از این روش در قالب‌های مختلف مانند طنز، گزارش، خبر، گفتگو و... مسائلی از کشور را بیان می‌کنند که یا کم‌رنگ است یا وجود ندارد، اما آن را به‌قدری تکرار می‌کنند که مخاطب باور می‌کند در حالی‌که ما به مسائلی که عیان است و وجود دارد از جمله خدمات دولت شهید رئیسی نمی‌پردازیم. تکرار بیان این خدمات در رسانه را باید جدی بگیریم و امیدوارم افراد حاضر از فرصت این رویداد به صورت کامل استفاده کنند و به تعریف شاخص‌های دولت تراز از منظر شهید رئیسی و رهبر معظم انقلاب بپردازند.

بدانیم شهید رئیسی در چه شرایطی موفق به کسب این دستاورد‌ها شده است

معاون اندیشکده سعداء نیز در پایان مراسم آغازین رویداد دعوت ۲ اظهار کرد: روایت دستاورد‌ها سه منطق دارد که اگر بخواهیم کار را به‌درستی انجام دهیم باید از این سه روش استفاده کنیم.

خاتمی درباره این سه روش منطقی توضیح داد: نخستین روش منطق مقایسه است و باید دوره خدمت سه‌ساله شهید رئیسی با گذشته کشور و حال کشور‌های دیگر مقایسه شود. به عنوان مثال مدیریت بحران کرونا، احیای کارخانه‌ها و تولیدات خرد و کلان، دیپلماسی ایشان در امور خارجه مانند پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و بسیاری خدمات دیگر قابل توجه است.

وی افزود: منطق دوم بیان زمینه تاریخی این اقدامات است؛ یعنی بدانیم در چه شرایطی شهید رئیسی موفق به کسب این دستاورد‌ها شده است. منطق سوم نیز بیان فاصله‌ای که داریم با وضعیت مطلوب و مطبوع است که انتظار داریم.

گفتنی است رویداد هم‌آفرینی دعوت ۲ با هدف تولیدمحتوا با محوریت شاخصه‌های خدمت در دولت شهید رئیسی امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده است و اختتامیه آن فردا ۲۵ خردادماه برگزار خواهد شد.

همچنین این رویداد با حضور اساتید شاخص رسانه‌ای و فضای مجازی مشهد و استان از جمله فرهاد عظیما انیماتور و بازی‌ساز، هادی حاجتمند کارگردان، مهدی کلیدری مدرس رسانه و ارتباطات، علی زکریایی بازیگر و گوینده و فعال فضای مجازی، سیدتقی عالمی مدیر مجموعه هنری اوج، مرتضی آجیلچی محقق و پژوهشگر، امید قادریان مجری و بازیگر، مجید قادری نویسنده و طنزپرداز، حمید فخار طراح و گرافیست، امید ملایی سردبیر خبرفوری، سیدجواد تقوی خبرنگار و مصطفی باقرزاده کارشناس فرهنگی و مدرس رسانه برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->